La Comissió Europea modifica el reglament sobre producció i etiquetatge de productes ecològics

La Comissió Europea ha publicat una modificació normativa del Reglament (CE) núm. 889/2008, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (CE) núm. 834/2007 del Consell sobre producció i etiquetatge dels productes ecològics, respecte a la producció ecològica, el seu etiquetatge i el seu control.

Els principals canvis d’este Reglament són els següents:

PRODUCCIÓ VEGETAL

Annex I: fertilitzants, condicionadors del sòl i nutrients esmentats en l’article 3, apartat 1, i en
l’article 6 quinquies, apartat 2.
• Es modifica el contingut d’este annex. Els canvis més destacables són els següents:
a) S’inclouen els següents productes:
Proteïnes hidrolitzades d’origen vegetal
Xylitol
b) S’inclou la canya de sucre per a l’obtenció de calç industrial
Annex II: plaguicides i productes als quals es refereix l’article 5, apartat 1
• Es modifica el contingut d’este annex. Els canvis més destacables són els següents:
a) S’inclouen els següents productes:
Fosfat diamònic, únicament com a atraient en paranys.
Extracte d’all (Allium sativum)
Substància activa COS-OGA
Escorça de sauce (Salix spp. Cortex)
b) Es produeixen modificacions en la denominació i condicions d’utilització de:
Substàncies bàsiques
Etilé

PRODUCTES TRANSFORMATS

• Article 27 “Ús de determinats productes i substàncies en la transformació d’aliments”: Es
modifica l’apartat 1 f) relatiu a minerals (inclosos els oligoelements), vitamines, aminoàcids i
micronutrients.

VI

Annex VIII bis. Productes i substàncies autoritzats per al seu ús o addició en els productes ecològics del sector del vi als quals es fa referència en l’article 29 quarter
• Es modifica el contingut d’este annex. Els canvis més destacables són els següents:
a) S’inclouen, amb finalitats d’addició:
Llevats inactius
Autollisats de llevat
Corfes de llevat
b) S’inclouen, amb finalitats de clarificació:
Proteïnes de creïlla
Extractes proteinicis de llevat
Quitosano derivat de’Aspergillus niger
c) S’inclouen, amb finalitats d’ocupació:
Manoproteínas de llevat
Quitosano derivat d’Aspergillus niger

RAMADERIA

• Article 25 “Normes específiques per a la profilaxi i el tractament veterinari en l’apicultura”: Es modifica l’apartat 1, incloent l’hidròxid de sodi per a la neteja i desinfecció dels marcs, els ruscos i les bresques.
• Article 42 “Utilització d’animals no ecològics”: Es modifica la lletra b), ampliant fins a 31 de desembre de 2020 la introducció de pollites criades de manera no ecològica destinades a la producció d’ous.
• Article 43 “Utilització de pinsos no ecològics d’origen vegetal i animal per als animals”: Es modifica el paràgraf segon, ampliant als anys civils 2018, 2019 i 2020 el percentatge màxim de pinsos proteics no ecològics.

AQÜICULTURA

• Article 25 terdecies “Normes específiques sobre pinsos per a determinats animals de l’aqüicultura”: Es modifica l’apartat 3 b) relativa a la ració alimentària dels llagostins blancs i de les gambes d’aigua dolça.

Descarregar nova normativa

Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.